Recenzia strešných boxov Thule Vector

Akým smerom ukazuje Vector od Thule?                       

Recenzia strešných boxov Thule Vector

 

Po desiatich rokoch produkcie strešných boxov prémiovej rady Excellence a Dynamic pristúpil najväčší európsky výrobca k inovácií aj v tomto segmente. Modelová rada Vector bola predstavená v roku 2018 na výstave Automechanika vo Frankfurte a uvedená do predaja o rok neskôr, v októbri 2019. Bola to pomerne dlho očakávaná novinka, poďme sa teda pozrieť ako sa vydarila a čo nového prináša.

 

 

Dizajn


Prvý pohľad na Vector vyvoláva dojem že je to niečo nové ale zároveň je v ňom predsa niečo známe. To druhé je spôsobené prevzatím už osvedčených kriviek a charakteristických prelisov z vrchnej časti strešného boxu Thule Motion XT. Naopak inováciu je výrazne vidieť v dvoch, doteraz u Thule nepoužitých prvkov: lícovaním - dosadaním veka na dno boxu bez typického presahu a tvarovaním spodnej časti boxu do oblúka, čo je dosiahnuté najmä spustením prednej časti boxu nadol. Box tak na aute vyzerá naozaj pekne, čiastočne akoby nadväzoval líniu čelného skla. Malá výška, tvar a tiež výrazne skosená zadná hrana boxu dávajú Vectoru športovo dravý vzhľad. Niekomu, kto má rád čisté línie, nemusí členitosť a hrany boxu lahodiť, faktom však je, že tieto prelisy majú pozitívny vplyv aj na tuhosť a stabilitu boxu.

 

Thule Vector ponúka dve farebné prevedenia: čierna metalická a kombinácia čiernej a titánovej. Nás oslovila viac práve táto dvojfarebná verzia, aj keď na čisto čierne alebo biele auto by sme sa držali pravdepodobne čiernej verzie.

   Na foto Hyundai I40/ Thule Vector L Black

 

                               Na foto Škoda Octavia/ Thule Vector Alpine Titan

 

Upínanie boxu

 

Táto časť boxu inováciou neprešla a zodpovedne môžeme povedať že ani žiadna nie je potrebná. Thule PowerClick je overený, absolútne jednoduchý a bezpečný upínací systém, navyše vybavený indikátorom momentu utiahnutia. Je to momentálne určite najlepší dostupný systém a pasuje na všetky typy strešných nosičov.

Rýchloupínací systém PowerClick

       

Zamykací systém boxu

Keď pred dvoma rokmi Thule uviedlo na trh boxy Motion XT, jednou z najpodstatnejších inovácií bol zámok SlideLock vďaka ktorému sa celý zámkový systém už neposúva kľúčom, ale stlačením posuvníka palcom. Kľúč už tento posuvník len zaistí proti otvoreniu cudzou osobou. Jednak tak nehrozí ohnutie / zlomenie kľúča ale najmä dokážete box zatvoriť a zamknúť jedinou rukou (každá časť tohto trojbodového zámku sa môže uzavrieť samostatne). O správnom uzavretí informuje indikátor na zámku. Je to super systém, ktorý si Thule Vector adoptoval.

                SlideLock – zamknutie jednou rukou                                                              SlideLock – upozornenie na bezpečné zamknutie

 

Vnútro boxu

 

Táto časť boxu prešla citeľnou obmenou. Hneď po otvorení zaujme plstená výstelka ktorá by mala chrániť prepravovaný náklad. Z praktickej skúsenosti jej hlavný význam je však inde. Pri preprave lyží (alebo iného tvrdého nákladu) tlmí ich nárazy o dno boxu pri prejazde nerovnosťami a znižuje tak hluk prenášajúci sa do kabíny auta. Výstelka je odnímateľná, dá sa teda v prípade potreby ľahšie vyčistiť.

                        Thule Vector  - Plstený interiér

 

Oproti modelu Thule Excellence je Vector ochudobnený o prítlačnú sieť nákladu (v Excellence osadená do veka boxu) a predný ochranný deflektor, ktorý má zabrániť vykĺznutiu lyží z boxu pri čelnej zrážke. Ľutovať to však nemusíme, pretože tvar a konštrukcia prednej časti Vectoru deflektor dostatočne supluje a prítlačná sieť bola možno fajn pri preprave ledabolo nahádzaného nákladu, ale pri preprave lyží sa rada zamotávala do viazania alebo bŕzd lyží.

Veľmi nás však potešilo vybavenie boxu Thule Vector vnútorným osvetlením, vďaka ktorému je aj za tmy pomerne dobre vidieť na prepravovaný náklad. Palec hore aj za jeho technické riešenie. Osvetlenie je nainštalované na oboch stranách veka a aktivuje sa po jeho otvorení zosnímaním pohybu v priestore boxu ale len pri zníženej viditeľnosti. Nesvieti tak zbytočne a vložená baterka (AAA) tak pomerne dlho vydrží. Navyše, aby úžitok z osadených svetiel bol čo najväčší, veko boxu je z vnútornej strany bielej farby. Aktivuje sa len svetlo na otvorenej (zdvihnutej) strane veka, tak aby to druhé svetlo nesvietilo priamo do očí. Vidieť že niekto premýšľal.

Integrované LED osvetlenie interiéra

 

V rohoch boxu, v mieste kde veko dosadá na dno, sa po čase objavilo otlačenie bielej farby veka na čiernom dne. Tento malý kozmetický nedostatok (daň za rozdielne farby vnútra veka a dna) však pri zavretom boxe nie je vidieť.

 

Vystuženie veka


Je len veľmi málo boxov ktoré majú vystužené veko. Konštrukčné náklady nie sú práve najnižšie a preto u lacných boxov výstuhy ani nehľadajte. Thule Vector však túto vymoženosť má a spoznáte to tak, že box môžete zatvoriť položením ruky kdekoľvek na veko, aj v jeho prednej alebo zadnej časti. Veko sa bez krútenia pekne usadí na dno a vy ho už len uzavriete dotlačením v strede alebo v mieste zámkov (ak ste box preplnili). Oceňujeme to najmä my lyžiari, ak v jednej ruke držíme lyže a druhou sa pokúšame zavrieť box. 

                          Výstuhy veka Thule Vector

 

Výbava

Okrem osvetlenia je box dodávaný aj s troma upevňovacími popruhmi (čo je dnes už štandardom aj u lacných boxov) a ochranným obalom pre skladovanie boxu.

 

Súčasť boxu Thule Vector – manuál, popruhy, ochranný obal

 

Rozmery a využitie vnútorného priestoru


Strešné boxy Thule Vector sa vyrábajú v troch veľkostiach:

Vector M             - 212 x 88 x 33, objem 360 litrov
Vector Alpine    - 228 x 88,5 x 32, objem 380 litrov
Vector L               - 231,5 x 88,5 x 35,5, objem 430 litrov

Rozdiely medzi jednotlivými boxmi sú pomerne malé. Skoro by sa dalo povedať, že model Alpine je trochu nadbytočný. Naopak, akoby sa ani nepočítalo s predajom boxov Vector pre rodiny, ktoré toho miesta potrebujú predsa len viac.
Taktiež predná časť boxu svojim klenutím nadol vytvára vo vnútri priestor, nad ktorého optimálnym využitím budete musieť trochu popremýšľať.

 

Thule Vector je jednoznačne najťažším boxom (až 30kg), preto sa o jeho nasadenie na strechu určite nepokúšajte sami ale vždy s niekoho pomocou.

Cena


Výrobcom doporučená cena boxu Thule Vector je 1.600€. Aj keď sa na trhu pravdepodobne bude predávať o niečo lacnejšie, aj tak bude patriť medzi najdrahšie boxy (aktuálne to je najdrahší box).

 

Celkový dojem


Thule Vector technologická topka, ktorej po dizajnovej stránke môže konkurovať len ďalší severan Packline NX Premium. Po stránke výbavy a prevedenia mu niet veľmi čo vytknúť, chýba nám len verzia s objemom okolo 500 litrov, aby bol viac použiteľný aj ako rodinný box. Pre vášnivých lyžiarov s drahou výbavou je však tento box ako stvorený. Ako to už býva pri top modeloch v čomkoľvek, cenovo nie sú prístupné každému. Rovnako aj Thule Vector bude určite ozdobou len neveľa áut na parkoviskách pod svahmi.

 

autor článku: Ing.Peter Ocelík (Autohaus)

Diskusia
Pridať nový príspevok
Nenašli sa žiadne diskusné príspevky
Pridajte sa k nám na Facebooku
Facebook
Newsletter
Neprehliadnite naše akcie a novinky.